Eendrachtruiters

Een begrip op het eiland Tholen en omstreken

Enthousiast, actief met een

liefde voor paardensport

Onze vereniging bestaat al sinds 26 mei 1946 en daar zijn we trots op! Elk jaar proberen we de naam van de vereniging eer aan te doen door zoveel mogelijk te organiseren voor jong en oud, lid en niet-lid. Bij ons is iedereen van harte welkom!

Huidig bestuur

Ons bestuur bestaat momenteel uit 6 enthousiaste dames die allemaal hun best doen om zoveel mogelijk te betekenen voor onze leden. We zijn benaderbaar, staan open voor ideeën en vertegenwoordigen de vereniging met veel plezier. Lees hieronder meer over de bestuursleden, hun functie en wat zij betekenen voor de vereniging.

Annemiek Noteboom

Vicevoorzitter

Mijn naam is Annemiek Noteboom en ik woon in Tholen. Ik werk als juridisch medewerker bij een notariskantoor. Samen met mijn moeder heb ik Orlanda waarmee ik vooral graag naar springwedstrijden ga en voor de afwisseling een buitenrit of eventingclinic.

Marianne Honkoop

Secretaris

Mijn naam is Mijn naam is Marianne, 45 jaar en zo’n vijf jaar geleden ben ik vanuit de Randstad verhuisd naar Sint-Annaland.

Al van jongs af aan rijd ik paard. Met mijn paard Falcão rijd ik dressuur en doen we regelmatig mee aan clinics. 

In mijn rol als secretaris ben ik betrokken bij onze social media en de website, schrijf ik de nieuwsbrief en beantwoord ik de mail. Hopelijk zie ik jullie binnenkort bij één van onze evenementen!


Marjolein Akkermans

Wedstrijdsecretariaat

Ik ben Marjolein Akkermans. Ik werk als (oncologie) verpleegkundige. Daarnaast ben ik veel te vinden bij mijn paard Jolly Jumper en mijn lieve shetlander Bonnie. Met Jolly rijd ik vooral dressuur maar ga ook graag een bosrit maken. Als wedstrijdsecretariaat regel ik bijna alles rond en rondom een (oefen) wedstrijd. Ook ondersteun ik het secretariaat door middel van aanmelden van nieuwe leden aan en afmelden.

Stephanie Langeland

Penningmeester

Mijn naam is Stephanie Langeland, 26 jaar en van jongs af aan woon ik op het Eiland Tholen.

Als klein meisje van 7 jaar ben ik begonnen met paardrijden op Manege Vosmaer en daar is mijn liefde voor paarden begonnen. Op mijn 16e heb ik mijn PRE merrie Garbosa gekocht. En 6 jaar geleden heb ik La Novia als veulen gekocht.


Garbosa heeft voorheen wat dressuurwedstrijden gelopen maar geniet nu vooral van wat buitenritjes en werken aan de hand en vrije tijd op de wei. Met La Novia ben ik vooral dressuurmatig aan de slag en doen we regelmatig mee aan de clinics.


In mijn rol als penningmeester zet ik me met veel plezier in voor onze vereniging. Naast mijn rol als penningmeester ben ik ook betrokken bij de social media.

Jolanda Breure

Algemeen bestuurslid

Ik ben Jolanda Breure en heb het geluk gehad om van mijn hobby, mijn werk te kunnen maken met een pensionstal in Sint-Maartensdijk. Ik heb 2 dressuurpaarden, Klaartje en een zelf gefokte merrie New Jersey. Als bestuurslid hoop ik een positieve bijdrage aan de Eendrachtruiters en hun leden te kunnen geven.

Kelly van Herk

Algemeen bestuurslid

Mijn naam is Kelly van Herk, 31 jaar. Wonend in Sint-Annaland. Ik werk bij een technische groothandel. Samen met mijn paard Wimbledon die we afgelopen zomer zadelmak hebben gemaakt en rijden we dressuurmatig met wedstrijd ambities in het vooruitzicht. Sinds 2021 ben ik lid van de vereniging en sinds begin 2026 ben ik algemeen bestuurslid en ga ik het bestuur ondersteunen waar nodig.

Geschiedenis

Onze rijvereniging is opgericht door de Heer Geuze, eigenaar van de Wouter boerderij in de Rijkebuurtsweg te Oud-Vossemeer. Op de boerderij werden er door verschillende instructeurs lessen verzorgd. Gezamenlijk werd er eens in de zoveel tijd een concours gereden zowel individueel als collectief. In de jaren '60 is de ponyclub bijgevoegd door opkomst van vele jeugdleden.


In de jaren die volgden werden er op de Speelmansplaten, het industrieterrein van Tholen en op verschillende grasvelden op het eiland (onder andere bij Familie v/d Wel) vele concoursen georganiseerd door ons. Tevens hadden we een eigen locatie in Scherpenisse (onder de watertoren) waar iedere zaterdag verenigingslessen werden verzorgd. Door het minderende animo zijn zowel de concoursen als de verenigingslessen op eigen locatie verdwenen en is de rijvereniging en ponyclub samengevoegd.


Tegenwoordig maken we dankbaar gebruik van vele locaties die beschikbaar worden gesteld door onze leden. Hierdoor kunnen wij nog steeds elk jaar op veel verschillende locaties onze activiteiten houden en organiseren. Ook organiseren we minimaal 1 keer per jaar een officiële KNHS wedstrijd, hiervoor maken we dankbaar gebruik van een officieel aangestelde locatie die we af kunnen huren.